26. apr. 2016

Moro med Spray-Blekk!


Hei alle sammen! Bibi her i dag for å vise et par ting jeg har laget med mine nye Distress Spray Stains som jeg kjøpte da jeg var på stemplemesse i Nederland for et par uker siden!

Det lå noen bestillinger på stempler og ventet da jeg kom hjem igjen, så det første jeg brukte sprayene til var å dekorere konvouttene som jeg skulle sende stemplene i. Jeg la en stor PostIt-lapp over der adressene skulle stå (glemte dekke over navn og adresse før dette bildet ble tatt, så de har jeg hvittet ut i Photoshop). I midten ligger en av tagsene jeg sendte med (lagde 4 ganske like).

Etter at sprayblekket var tørt, stemplet jeg litt her og der med spiralen fra Round in Circles, hjerter og tekst fra Envelope Stamps, og selvfølgelig ble giraffen med noen steder også :-)

Det neste jeg lagde med sprayblekkene var dette bursdagskortet til en av jentene på DesignTeamet mitt. Fort gjort å lage papir i de fargene man ønsker (her har jeg brukt akvarellpapir), det er bare å spraye over og vips - ferdig! Litt stempling på toppen gjør seg jo alltid.

Dette litt frekke tekststempelet er fra Norwegian Funny Birthday, her embosset med hvitt
Blomstene er fra Antique Botanicals.

Etter å ha stemplet blomstene med vannfast blekk, sprayet jeg dem med henholdvis rosa og blå Distress Ink Stains. Den gule midten er fargelagt med Inktense akvarellblyant, deretter la jeg på litt Dimensional Magic så de skulle bli blanke - som kontrast til resten.

Det neste kortet jeg ville lage er dette galakse-kortet som jeg har sett så mange av i det siste. Kjempegøy! 

Først sprayet jeg med grønt, rosa og orange på et stykke akvarellpapir og ventet til dette var tørt. Derreter sprayet jeg med svart, deretter med vann - sprayene er jo som de andre Distress-produktehe og reagerer med vann. Morsomt! Til slutt noen flekker med hvit maling for å illudere stjerner. Damen i månen er fra Celestial Images, teksten skrev jeg på PC-en. Kjæresten ble glad for dette kortet :-)


Det kan være lurt å dekke til alt rundt på bordet når man leker med spray-blekk.
Slik så tastaturet mitt ut etter en liten stund .... Det går av igjen med en fuktig klut, men det tar jo så himla lang tid å vaske innimellom tastene, så de får bare være fargerike ....


Fordelen med at spray-blekket sprer seg overalt er at underlagspapiret ble finere og finere:




Her har jeg brukt et av underlagspapirene (man ser jeg har sprayet noen tags), og pyntet opp en gammel sigareske: 


Jeg kommer til å dekorere den mer etter hvert, med stempling selvsagt, og kanskje litt pynt på toppen av lokket. 

Inni:

Stempler fra Round in Circles og Artist Plate.

Jeg glemte helt å ta bilder på stempelmessa, ble jo helt overveldet av alt sammen - massevis av folk og mengder med utstillere, blandt annet en butikk i Nederland som selger mine Rubber Dance stempler. Gøy å se dem utstilt på messa! 

Men tulipaner, det husket jeg å fotografere! Og det må man jo når man er i Nederland midt under tulipanfestivalen. Her fra plassen bak Rijksmuseum, hvor tusenvis med tulipaner av ulike sorter var stilt ut:


Jeg ønsker dere alle en riktig god og blomstrende vår!

Stemplevennlig hilsen Bibi



PS: Husk at det fortsatt er tid til å være med på vår vår-utfordring:

1 kommentar: