8. mars 2016

Färgtuber

Hej!

Kristiina från designteamet här idag. Jag har gjort ett kort med färgtuber och tekst från stempelarket "Artist Plate". Här syns kortet, och jag vill i dag ge några tips på hur det gick an.




Jag stämplade först några tuber på ett styck skräppapper, och bestämde att 2,5 cm skulle vara lagom nära varandra... Men hur mätar man sådant så att det går jämnt över kortet? Detta är en lång smal kortbas (10 cm x 20 cm). Jag kom helt plötsligt på att det gällde bara att använda den sidan av linjalet som jag brukar inte ens titta på: tum är jo närmast 2,5 cm... Och det var ganska lätt att ställa linjalen så att det blev lika mycket plats på både vänstra och högra sidan.


Jag använder en akrylblock med "TacknPeel" för mina omonterade stämplar. Ytan är lite mjuk och klibbig, och stämplarna fastnar som om de hade Ezmount. Jag ställde den lilla tuben på plats så att den var rak och jag kunde placera akrylblockens nedre sida längs nedre sidan av kortbasen och få tuberna på lik höjde. 



Tycker det blev ganska bra :) Sedan gällde det bara att lägga lite färg på kortet. Jag klippte ut en tub från skräppappret och täckte en av tuben på kortbasen. Därefter lätade jag fram en stencil, blockade ut delar med washi tape och färgade med gula Distress Ink.



Jag tänkte först låta kortet vara så här, bara svart, vit och gult... men jag älskar färg, och fortsatte med att lägga färg på resten av tuberna. Jag använde Inktense pennor och vatten.


Tak för besöket idag, hoppas du blev inspirerad att ta pyssla med färg och papper idag! Dessa härliga stämplar finns naturligtvis att köpa hos Rubber Dance nettbutiken, och du får 15% rabatt om du använder koden kristiina2016 i samband med köpet.



3 kommentarer:

  1. Such a great idea, love your creation ♥

    SvarSlett
  2. Kjempefint kort, Kristiina! Så kul idé med tubene i ulike farger, akkurat som de er i virkeligheten. Smart måte å måle avstandene på :)
    Takk for flott kort og tutorial!
    ♥♥♥

    SvarSlett
  3. What a fun card. Great tutorial. Hugz

    SvarSlett