2. feb. 2016

Chipboard hjärtor

Hej! Kristiina från desgnteamet här.

Jag har ännu en sida från min kalender project att visa er. Det blir alltså en kalender till det kommande året 2017, som byggs upp i år med varje månads utmaningsfärger. Tidigare sidan från Januari finns här.


Egentligen är det chipboard hjärtan som jag vill prata om idag. Bakgrundet till sidan har lager av gesso, rivna boksidor, mera gesso, Crackle Paste och akrylfärg genom stenciler och några embossade plantor från Weed Love. Men Hjärtan, den är från EyeConnect Crafts som Rubber Dance håller på att sammarbeta med, och jag har lekt med lager av embossing och stämplar från Rubber Dance.

Här syns storleken på hjärtan. Det finns också större, men jag råkar inte ha dem.
Först en lager akrylfärg, det blir snabbare en bra yta med embossingen.
Man kan också använda embossing dyna och stryka över ytan.
Nästa lager embossingpulver kan läggas till innan  det första har avkylats,
 men det gäller att vara hastig, och jag tycker att ta det lungt, låta embossingen kyla av
 och lägger till mera embossing blek för nästa runda..
2-3 lager embossing, och ytan ser jämn ut. Nu gäller det att stämpla på lite dekoration.
Jag stämplade "Grunge Swirls" med Versamark och använde en glittrande embossing pulver.
När det värms upp, allt faller ner i de tidigare lager av embossing, men syns ändå.
Vackert, tycker jag.
Här syns samma teknik och stämpel, men helt olika färger (koppar och patina) Tycker det ser också bra ut, och jag har fortfarande tredje hjärtan att leka med :)


Hjärtan ovan har bindats med metal länkar. Till kalendern jag använde guld tråd och tillsatte små vingar av embossad vellum. Här är ännu några bilder. Stämplar från ATC Backgrounds 1, Think Again och Weed Love.





Utmaningsfärgerna för Februari är kraft, vit och röd.



Håppas du har lyst att leka med, kanske är det just din tur att vinna ?!? Du behöver inte använda Rubber Dance stämplar för att vara med, men har du redan några, skulle vi älska att se vad du skapar med dem.

Kram,
Kristiina

PS. Stämplarna som jag har använt är naturligtvis alla från Rubber Dance. Vill du handla dessa (eller våra andra fina stämplar), de finns på webbutiken, och du kan få 15% rabatt med koden kristiina2016.









5 kommentarer:

  1. Så fiiiin kalender du lager Kristiina! Disse Eye Connect Craft hjertene er utrolige fine ♥ Og ikke minst Grunge swirls stempelet - det er veldig anvendelig til alt mulig.
    Men det jeg har lurt på en stund er; hva betyr Helmikuu? - Er det Finsk for kalender?
    Klem, Anita

    SvarSlett
    Svar
    1. Helmikuu = Februar
      Jeg kan ikke et kløyva ord på finsk, altså - men google oversetter vet det meste :)
      ---> translate.google.no

      Slett
  2. Lovely page. Love the embossed heart with those pretty wings. So sweet. Hugz

    SvarSlett
  3. Kjempefin kalender som det blir flott å ha for neste år, Kristiina! God idé!
    De embossede hjertene er nydelige og jeg synes også vingene i vellum er vakre detaljer.
    Takk skal du ha for fint innlegg!
    ♥♥♥

    SvarSlett