29. jan. 2016

Chipboard Sommerfugl + GIVEAWAY!


Hei alle sammen! Bibi her i dag med en artig prosjekt hvor jeg har brukt Totem Monarch Poppet chipboard fra EyeConnect Crafts.






Forskjellen mellom chipboardsene fra EyeConnect Crafts og andre chipboards jeg har sett er at de er laget for å hektes sammen. De kommer i to kategorier, en som heter Lace-Ups hvor det er stanset ut hull som er vide nok til å bruke tråd, hyssing, bånd osv. til å hekte dem sammen, og en annen kategori, Totem Poppets, med mindre hull hvor du kan bruke eyeleys eller splitbinders.

Slik ser det ut. Delene er skåret ut med laser og du løsner dem lett fra "brettet". Ta gjerne vare på denne og bruk som stensil til et annet prosjekt! 


 


Jeg hadde lyst til å lage en "vintage" sommerfugl med brune farger. Jeg begynte med  Vintage Photo Distress ink på kantene og fortsatte med Distress Rusty Hinge:


Jeg brukte de samme fargene Distress-blekk for neste steg:


Så stemplet jeg her og der med sort blekk:



For det neste steget (hvit-embossed tekst) synes jeg denne passet perfekt (fra settet Christmas Greetings).:



Jeg ville ikke ha med "this season and forever", så den delet klippet jeg bare bort:


Slik så dele ut etter at jeg hadde stemplet "Peace on Earth" med hvitt embossing-blekk og hvitt embossingpulver:


Jeg ville dempe det hvite noe, så jeg brukte en liten svamp og Rusty Hinge Distress på neste steg.
Her ser du resultatet på den venstre vingen:

Etter jeg var ferdig med alle delene, limte jeg papir fra en gammel bok på baksiden av dem.
Kantene er farget med Distress her også:


Så var det tid for å hekte delene sammen. Jeg brukte små splittbinders:



På baksiden festet jeg tråder så jeg kunne henge opp sommerfuglen:



Og her ser du den, hengende i vinduet på verkstedet mitt. Jeg beklager det dårlige bildet - skikkelig vanskelig å fotografere i motlys!



De fleste stemplene jeg brukte på sommerfuglen er fra settet "Envelope Stamps" (kanskje jeg burde bytte navn på det settet?).

(arket måler 15 x 13 cm)


Du finner sommerfuglen og mange, mange flotte chipboards på
EyeConnect Crafts sin nettside: www.eyeconnectcrafts.com



Så, hva med en liten ...





Jeg har et sett med stilige chipboards fra  EyeConnect Crafts og selvsagt noen kule stempler fra Rubebr Dance til en tilfeldig vinner!

Alt du behøver for å bli med i trekningen er å legge igjen en kommentar innen 5. februar kl 23:59 og fortelle meg om du ofte bruker chipboards i dine arbeider. Og mens du først skriver, må du gjerne rose meg for den flotte sommerfulgen min også - tihi!

Vinneren vil bli annonsert den 7. februar når jeg annonserer vinnerne av utfordringen for januar, så husk å sjekke her på bloggen om du vant!


Lykke til!

 Stemplevennlig hilsen Bibi

6 kommentarer:

  1. Ljuvlig sommarfluga :)
    Chipboards är något nyt åt mig, men der ser coolt ut och skall nog pröva till mig.

    SvarSlett
  2. Lekker sommerfugl. Stilig med dei tekststemplene på vingene. Har div. chipboard liggande, men bruker det litt for sjeldan. Kanskje eg skal bli flinkere til å bruke det i år???
    Har reklamert for giveawayen i sidebar.

    SvarSlett
  3. Ærgerligt at jeg ikke kan være med i konkurrencen! Dit resultat af sommerfuglen er perfekt. Kram, Susan

    SvarSlett
  4. Nydelige sommerfugler som jeg gjerne skulle hatt. Bruker en del chipboard å denne kommer til å bli en favoritt.

    SvarSlett
  5. Love your butterfly. The white stamping on the black looks great. I have a little drawer full of chipboards from various companies. I like the dimension they give. Hugz

    SvarSlett
  6. Jeg bruker ofte chipboard.....synes det er veldig moro å ha på både kort og LO`er :D Og PL :)
    Sommerfuglen din ble skikkelig fin den....og jeg falt veldig for stempelplata der altså :)

    SvarSlett