25. des. 2015

Jag bygger Jul i hjärtan min

Hej! Kristiina från designteamet här idag. Jag kände för mig att fånga lite julstämning i min art journal, och vill visa hur denna uppslag blev till. Teksten är från en finsk julsång, det står (cirka)

Jag bygger jul i hjärtan min,
och i den stilla minnen
Jesus-barnet födds än igen


Jag började med att snabbt rita figuren och teksten på uppslaget. Därefter rev jag sångord från en häfte med julsång och limmade på. Det täcktes med klar och vit gesso, och jag lade på färg med akvareller. De fungerar otroligt bra på klar gesso! Jag använde stämplar för att få mera detaljer på sidan. Teksten har skrivits med vit akrylfärg och det har också användts till stjärnorna och liljan (genom stenciler). Här syns prosessen med några bilder. Förlåt att ljuset är inte hela tiden särskilt bra!








Här syns stämplarna som jag använde. Känner du dem igen? Skriv email till mig (kristiina.majuri(at)arasola.fi) med namnen på stämplarna som finns att köpa för sig och namnen på stämpelarken för de stämplar som kan bara köpas i hela ark. Jag kommer på nyttårsdagen att dra en bland svaren som får lite Happy Mail. Hjälp med att nämna stämplarna kan visst finnas på webbutiken :)
If you can name the above stamps/the sheets they are from, send me an email (kristiina.majuri(at)arasola.fi) and you might win some happy mail :) I will draw a random winner on New Years Day.
Härmed önskar jag alla härliga juldagar!










2 kommentarer:

  1. This is so pretty Kristiina. Love your hand drawn lady and the song text is very beautiful. Ooh, games! I love games. Hugz

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Kristiina! Nydelig tegning/maleri! Synes også bokstavene dine er veldig fine. Flott kombinasjon av ulike stempler som gir det hele enda mer liv. Lykke til med konkurransen!
    ♥♥♥

    SvarSlett