11. des. 2015

2 farverige lag-på-lag julekort


Hello allesammen jeg viser 2 meget enkle lag-på-lag julekort som er hurtige at gå til.
Jeg har brugt stemplerne fra Rubber Dance Stamps Christmas Cheers & Gift tags 


Som baggrundsfarve er der brugt blå PanPastel og for at stencilmønsteret skulle hæfte har jeg brugt min gluepad. Først har jeg puttet blå PanPastel på hele kortet i et jævnt lag. Derefter dupper jeg min lim ovenpå stencilen og giver kortet blå PanPastel igen og så træder mønstret fra stencilen frem.


Der er også brugt rødt embossing pulver til det viste stempel, forskellig blandet metal folie til kanten af kortet og guld til glorien.


Der er limet på kanten og det overskydende folie børster jeg af med min pensel.


Stjerneborten er en Thinlist fra Tim Holst, og fra min skuffe blonde og metalhjørner.



Her er mit julekort nr.2. Som du kan se, har jeg brugt stencilen igen her, men med distress stain spray og ink salty ocean og stemplet med archival ink cornation red og jet black.
Stemplerne er fra Rubber Dance Stamps Da Vinci og Christmas Cheers & Gift Tags 
 der også er stemplet med blåt på blåt med Pick a Number

Jeg har masket motivet af med film og penslet lim på glorien så jeg kunne sætte mit metal folie på.


Det er et #8 tag og Tilda papir brugt som baggrund og til sidst sat på sort karton.


Sommerfuglevingen er et glansbillede og stjernerne er fra en stencil.
Jeg håber, at mine julekort har inspireret dig til at lave dine egne julekort.



Tak for dit besøg på bloggen, og jeg håber at du får en god julemåned
kram, Susan

Du får 15 % rabatt på din bestilling i nettbutikken når du bruker denne koden: susan2015

4 kommentarer:

  1. WOW, Susan - dette må da være de kuleste julekortene jeg har sett i år! Jeg klapper i hendene. Superstiligflott!! Tusen takk!
    ♥♥♥

    SvarSlett
  2. Beautiful Susan, did you use Mica? It looks so great!

    SvarSlett
  3. Wow, these are lovely. The pan pastel gives such an intense colour. The gilding flakes are gorgeous. Love the icon look and the fun sentiment on the second piece. It totally changes the feel from traditional to un-traditional. Hugz

    SvarSlett