3. nov. 2015

Lille speil på veggen der..... - speilramme som lerret

Hei, Anita fra Design Teamet her.

I dag vil jeg vise deg hvordan man enkelt kan dekorere et speil fra Ikea og gjøre det mye mer spennende. Det er et lite speil i midten med en nokså stor ramme rundt. Man får kjøpt dem både i sort og i hvit. Jeg valgte sort, slik at fargene kom mest mulig frem. Fordi jeg elsker farger. Jeg er avhengig av farger.



Okey, da starter vi ☺

Jeg begynte med å trykke noen ark med min Gelli print plate. Bare sånn at du vet det: Gelli printing er kjempegøy og avhengighetsskapende!
Jeg laget noen sider med akrylmaling som har litt skimmer i seg. Rosa, lilla, turkis og limegrønn. Lekte meg med fargesammensetninger og mønster. Så klippet jeg ut rundinger i forskjellige størrelser og limte på rammen litt sånn tilfeldig. Jeg lot noen gå utenfor og klippet kant i kant med rammen. Dette for at det skal se ut som om rundingene svever.

Så stemplet jeg disse nydelige Øyenstikkerne med Neocolor II i fargene lilla, turkis, lys grønn, blå og rosa på et papir. Penslet over - etter at de var tørket godt, Glitter Glaze, og klippet dem ut. Se hvor nydelige de ble.


Jeg brukte sort Stamper's Big Brush Pen rundt kantene for at ikke det hvite papiret skulle vises.

Nå har rundingene på selve rammen tørket godt og jeg kan klippe av det som kom utenfor rammen, samt stemple "dare to" og "SOAR" på rammen med hvit stempelpute. Jeg brukte hvit Gelatos for å lage skygge rundt rundingene. Få dem til å sveve mer, og stemplet disse søte små flygende Endene litt tilfeldig rundt omkring.


Jeg stemplet også fuglen Robin på et papir. Denne gangen brukte jeg sort stempelpute og fargela fuglen med Neocolor II og våt pensel, samt klippet den ut og brukte Big Brush pen rundt kanten.


Jeg gikk en tur på stien, og hørte... ♪♪♪♪♪♪....... Neida, jeg gikk bare en liten tur ut i hagen og fant en kvist som jeg limte på med limpistol nederst på rammen slik at fuglen har noe å stå på. Så limte jeg på øyenstikkerne og fuglen med limputer.

Her er noen nærbilder av noen detaljer:


 




Og her er resultatet. Jeg synes det ble en ordentlig fin speilramme som fint går an å ha på et bad eller på et soverom, eller gi vekk i gave. Nå er det jo snart jul og hva er vel kjekkere å få enn noe flott kunst til å ha på veggen.


Håper jeg ga deg noen ideer og inspirasjon til å lage noe. Kunst er terapi - i alle former og farger.

Alle stemplene som jeg har brukt her kan du finne i Rubber Dance sin nettbutikk.
Ønsker du å kjøpe Rubber Dance stempler?  Du kan få 15% rabatt ved å bruke koden Anita2015 når du bestiller i nettbutikken.

Jeg håper å se deg snart igjen - både her og på min blogg.
Og husk: Våg å sveve!

Klem fra Anita


2 kommentarer:

  1. Så nydelig, Anita! Kjempekul idé og stilige detaljer.
    Tusen takk!!
    <3

    SvarSlett
  2. Wow, this is gorgeous. Those colours are so intense. Love the circles and the dragonflies. So cool to use a real twig for your bird. Hugz

    SvarSlett